17 Mart 2017 Cuma

3 AYLIK BEBEKLE UÇAK YOLCULUĞU BAŞLASIN

Merhaba anneler. Bugün size 3 aylik bebeğimle yaptığımız uçak yolculuğunu ve inanın hiç korkutucu olmayacağını anlatacağım.  Oğlum... mutluluk kaynağım.  Kasım 2016da kavuştum oğluma.  O apayrı bir hikayemiz. 3 aylik olduğunda oğlumla bir uçak yolculuğu yaptık.  Eşim iş dolayısıyla  1 hafta İstanbulda 1 haftada Türkiye’de çalisıyor. Tabi biz buna alışmaya çalışıyoruz o ayrı.  Yine  seyahate gittiği bir günün sabahında bir anda aileme sürpriz  yapıp Malatya ya oğlumla uçak bileti aldık . İstanbul beylikduzu de oturuyoruz ve ucusumuza 6 saat vardı. Atatürk havalimanina uçuş için 2 saat önceden gitmemiz gerekiyordu. Ben is ve eş dolayısıyla uçak yolculuğunun lisansını almıştım  bebeğim sayesinde de master yapacaktım.  Hemen valizimizi hazırladım.
Bir Seyehat bebekli annenin el bagajinda olması gerekenler;
Kimlikler
Bebegin yedek kıyafetleri
Asi kartı ve hastane takip kartı
Burun damlası ,gaz damlasi
Bez ıslak mendil pişik kremi
Emzirme örtüsü
Çıngıraklı oyuncak
Battaniye (klimalar çalıştığından içerisi serin oluyor )
Ağız mendili .
Wrap sling
Bu çantada olanlar zaten en temel gereksinimler. Valizi de annelik içgüdüsüne  göre ,bebeğin aliskanligina göre hazırlayabilirsiniz.  Çünkü her anne bebeğini herkesten daha iyi tanır.
Oglumla evden bi elimde bebek arabası diğer elimde çekcekli valiz sırtımda da çanta çıkmış olduk . Dediğim gibi her zaman rahat oLmakta fayda var. Taksiye atlayıp havalimanina yola koyulduk. Etrafınızda her zaman yardım isteyin.  Beklenmedik bir şekilde  trafik yoktu ve biz yarım saatte havalimanina vardık.  Uçuşa 3 saat vardı . Tabi cok erken çıkmışız.  İlk kapıdan geçerken oğlumu görevli polis kucakladı. ÇÜNKÜ bebek arabasi da x ray cihazından geçmek zorundaymış.  Burada önemli olan bebek Arabasının içindekileri koyacak bi poşet yanınıza almış olmanız.  O işi kolaylaştırır.  İlk güvenliği geçince ikinci işimiz Check in yapmak oldu. Valizimizi direk verdim . Bebek arabasını ise uçağa binerken uçak altına verecek şekilde torbasını aldık yanımıza . Daha uçağın kalkmasına çok olduğundan havalimanina turladık oğlumla ve o sürede uyudu . Uçağa binmeye yakın ufak bi emzirdim ve mutlaka altını değiştirmek gerekiyor. Çünkü bebekle uçakta değişmek çok zor.  Hem alan Dar hemde bebekle inip binmek zor. İkinci kez güvenlikten geçerken bebek arabasına karışmiyorlar. Ancak bu defada ayakkabıları çıkarmak gerekiyor işte en zor buydu.  Ne kadar güvenilir olursa olsun gözüm oğlumda  bir yandan galoş giy  çıkar 😊 işte burda 2 kilo vermişimdi
Bebekli yolcuların binis önceliği vaR . Mutlaka en öne gidip Durumunuzu bildirmeniz lazım.  Ben ilk sırada uçağa bindim . Oturdum ve oğlum katıla katıla aglamaya başladı.  O an sakin olun. Ve ninni şarkı söyleyin.  Bebeği kemerle bagladim ve kalkışankadar ağladı . merak  etmeyin dünya hala dönüyor . En önemli nokta kalkışta ve inişte emzirmek . Eger imkan yoksa emzik vermek. Kulak sağlıkları için bunu mutlaka yapın.
Sonuçta oğlum mışıl mışıl uyudu ve bizde gezmiş oolduk. Mükemmel  bir tecrübeyi.  Ve bebeğinizle yapamayacağınız şey YOK.  Yeter ki isteyin...