18 Mart 2017 Cumartesi

AMAZON ANNELER kitabımdan;




Öncelikle bütün okurlarıma ve beni takip eden tüm güzel insanlara sevgiler...
Elinizdeki bu kitap, benim ilk kitabım. Bu kitabın temel amacı, hayatımın en güzel yıllarını geçirdiğim, son 5 yıl bana çok şey katan, sabrı, merhameti öğreten, beni ben yapan farklı gelişim gösteren çocuklar ve bu çocukların savaşçı anneleri...
AMAZON ANNELER...
''Çocuğun ilk nesnesi annesidir.'' ilkesi ile yola çıktığım bu serüvende  her söyleşimizde birbirimizi besledik, yaralarımızı sarmaya çalıştık, her gün görüştüğüm annelerden çocuklarının okul, aile yaşantıları hakkında  güzel geçen sohbetlerimizde ne istediklerini anlamaya çalıştım. Birçok annenin hüznünü, umutlarını, hayallerini paylaşmak için kitap yazmaya karar verdim. Bu kitap sadece bana özgüdür. Alışılmış tüm kitaplardan farklı anneye, babaya, çocuğa taze bir bakış açısı sunan; okurla konuşan, dertleşen, yaşayan bir kitaptır. Bu kitap bir el kitabıdır; yani zaman zaman okunan, tekrar okunan, arada bir başvurulan bir destek olarak düşünüldü. Kendi tecrübelerim ve akademik çalışmalarımla oluşturduğum bir eser oldu. Her gün beni karşılayan çocukların ve annelerin güzel bakan gözleri umut verdi bana, tam o sırada yazmaya karar verdim. Yazmaya başladığım anda daha iyi anlamaya ve dinlemeye başladım ve sonunda şunu söyledim: ''Hepsinin hikayesi birbirine çok benziyor.''
Çocuklarınızın ve sizin hayatınıza ufak da olsa dokunabilmek dileğiyle, aşkla okumalar...

SEVGİLİ OKURLARIM,
Farklı gelişim gösteren çocuklara sahip olmak çok zor.
Bu kitap geleneksel yazılan el kitaplarından daha farklı bir tarzda kaleme alınmıştır. Kitabımın birinci bölümünde; eğitimcilerin ve ailelerin eline aldığı zaman farklı gelişen çocuklarla ilgili kuramsal bilgileri okuyup daha sonra eğitimcilerin ve ailelerin izleyeceği yollar çeşitli  kaynaklardan yararlanılarak  aktarılmıştır. İkinci bölümünde; ailelerle yaptığım söyleşilere yer verdim. Hedef kitlesi ebeveynler ve bu bölüme gönül vermiş eğitimciler için hazırlanmış bir kitap oldu.Ebeveynlerin ve eğitimcilerin farkındalık kazanmalarını hedeflediğimden, kendi hayatımdan da alıntılar yaparak oluşturdum.Eğitimci kimliğimle, velilerim ile özdeşleşerek; teknik terimler arasında kaybolmadan, anlatılan herşeyi anlamalarını sağladım. Kitabı okurken durup düşünebilmelidir insan, kendi yaşamına uygun olup olmadığına bakmalı, kendi ile ilgili bölümleri okumanın ve zamanla kendinde olabilecek değişiklikleri görmenin zenginleştirici katkısı olduğunu görmelidir. Umutlarını, hayallerini, mücadelesini paylaşan savaşçı annelere çok teşekkür ediyorum. Kitabımın ikinci  bölümündeki amacım, amazon anneleri;  o çok güçlü anneleri, tanıtmak ve verdikleri mücadeleyi desteklemek; üçüncü bölümünde ise kendi danışanlarımda uygulamış olduğum  alternatif eğitimler hakkında bilgi vermeyi amaçladım. Kitabı okurken amazon anneler, mücadeleci anneler gibi başlıklara sıkça rastlayacaksınız; çünkü çocuk ile ilk  bağı kuran annedir.


Annelik ve babalık disipline etmek değil ebeveyn - çocuk etkileşiminin tadını çıkarmaktır.


Bu kitapta size dokunacak çok şey bulacaksınız. Bu değerli ürünü siz okurlara sunmaktan mutluluk duyarım.


sevgiyle kalın,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder