23 Şubat 2017 Perşembe

ADIMLARINIZI HAFTALIK ATIN


Her zaman diyoruz ki , değişim önemlidir , gelişim önemlidir. Farkındalık yaratmak , daha mutlu bireyler, daha verimli kadınlar , daha besleyici anneler olalım. Gelişelim, dönüşelim, kendimizi geliştirelim. Hepsi çok güzel ama peki nasıl yapalım bunu?

Kadınlar olarak o kadar çok sorumluluğun altındayız ki , ne kadar , ne zaman ne yapsak?

Tabii ki benim cevabım HER AN :)

İmkansız gibi mi göründü? Yok artık ! mümkün değil ! gibi sesler mi duyuyorum?

               AMA MÜMKÜN.



Hepimiz binbir hengame içinden geçtik, geçiyoruz. Buna bende dahilim. Eğer yıllar önce yaşam yükümün altında kalmayı kabullenseydim, bulunduğum şartların, yaşadığım kasabaların baskı girdabında dönmeyi kabullenmiş olsaydım , bugün  o zamanlar düşlediğim hayatı yaşıyor olmam mümkün değildi. Üstelik etrafım, bir yol gösteren yerine, sadece şartlar ne ise kabullenmek gerektiğini söyleyen, itiraz ettiğim için dik kafalı, asi , uyumsuz olduğumu düşünen , bununla yaftalamaya çalışan insanlarla çevrili olmasına karşın.  Eh tabii , hayal kurabilirsin ama gerçekleştirmek için birşey yapamazsın , şartlar böyle dayatması.

Büyük çoğunluğun yaşamakta olduğu bu durum bana hep şu sözü hatırlatmıştır :  YA İNANDIĞIN GİBİ YAŞARSIN YADA YAŞADIĞIN GİBİ İNANIRSIN.

Gerçekten de ben kendimi zamanla (acaba ben mi uyusuzum? eh çoğunluk algısı bu ise!) yaşadığım gibi olmaya inandırdım. Böyle olursa mutlu olurum diye düşünüyordum. Ama içimden birşey sürekli beni dürtüyordu : BU DEĞİL, BU SENİ MUTLU ETMİYOR. En çok da BİRŞEY EKSİK! diyordu içimde. Sus diyorum susmuyor, daha çok sesini yükseltiyordu.

Oldum olası o kadar çok kişisel gelişim kitabı okudum ki (hala da devam ediyorum) iç sesimin böyle davranmaması imkansızdı.

Ben çarpılarak denen türden, çok çok büyük adımlarla hayataıma adapte edebildim öğrendiklerimi. Bazen aylık , bazen senelik adımlarla. Bu yüzden artık istiyorum ki herkes bilsin bunun aslında ne kadar kolay yapılabileceğini. Özellikle de kadınlar, anneler daha çabuk öğrenebilsin daha çabuk hayatına alabilsin. Alabilsin ki ; bu sayede çocukları da daha çabuk öğrensin. Çocuklar hayata daha hazır hale gelsinler.

Kararınızı verdikten sonra ,  adımlarınızı haftalık atın. Evet, HAFTALIK.

Diyelim ki; pazartesi bir koçluk eylemini seçtiniz ve uygulamaya başladınız. Pazar gününe kadar sadece yapmaya devam edin. 2:gün,3.gün ne değişti , ne oldu , nasılım diye bakmayın. Sadece yapmaya devam edin , Pazar gününe kadar bakmayın. Eğer aradaki günlerde , yapamadığınızı , bıraktığınızı farkederseniz sorun değil. Kaldığınız yerden devam edin. Ta ki pazar'a kadar...



Pazar günü gelince ; o haftayı inceleme zamanı. Neyi yaptım, ne kadar yapabildim, nerede bıraktım,ne hissettim, ne kazandım?  Güzelce inceleyebilirsiniz. İnanın bu kısmı o kadar keyifli ki... Tavsiyem bir yere not edin cevaplarınızı. ilk farkedeceğiniz ''nerede bıraktım'' sorusunun cevabı olacak. İçsel farkındalığınızın ilk adımını o sorunun yanıtında bulacaksınız.

Bir sonraki hafta ise farklı bir eylemle devam....Ben bu eylemi sevdim yada bu hafta yeterince uygulayamadığım için, önümüzdeki haftada bununla devam edeyim demek yok. Aynı eylemi 1-2 hafta sonra yeniden alabirsiniz hayatınıza ama yeni hafta yeni eylem...

Ben bu eylemlerin neler olduğunu yazmaya devam ediyor olacağım,

Bir sonraki yazıda , ilk haftalık uygulamada buluşmak üzere....

Sevgilerimle....


ŞEBNEM
@pozitifkoclukatolyesi



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder