28 Şubat 2017 Salı

Eyvah Anne Oluyorum!

EYVAH ANNE OLUYORUM

"Annemin ilki olacağıma dağlarda tilki olaydım" dermiş ilk bebekler. Acemi annenin ilk göz ağrısı (ama ne ağrısı!) olan Beyza'nın büyüme serüveni ile Moms of Turkey ailesine bizde katılıyoruz.

Hayatım boyunca hiçbir zaman çocuk aşığı biriolmadım. “Hani şu kariyer yapacağım, boşuna mı o kadar okudum” diyen hatta buna bir de fakültenin kapısından adımını atar atmaz “gazeteci olucağım benyazılarımı bir gün herkes okuyacak ve insanlığa faydam dokunacak” moduna giren ben, eşimle ikinci sınıftayken tanıştım ve aşk evliliği yaparak hayallerime veda ettim.Hayatımda elde ettiğim en değerli vasıf olan “anne”liğimi ve mesleğim olan gazeteciliğimi birleştirmemi sağlayan Moms of Turkey ailesine ayrıca teşekkürlerimi sunarım. Gerçek bir aile olmanın kuralı elbette ki çocuk sahibi olmak. Bende anne olmak istiyordum ama anneliğe ve hamileliğe karşı korkularım hep vardı. Bütün korkularımı tek tek yaşadım. Kızım şu an 8 aylık geriye dönüp baktığımda yaşadıklarımı ne kadar da büyütmüşüm diyorum. İlerleyen yazılarımda hepsine değineceğim ki benim gibi olan anne veya anne adaylarının en güzel anları kabus olmasın.

Gelelim hamile olduğumu nasıl anladım, neler yaşadım bölümüne. Hamile olduğumdan ilk olarak arkadaşlarım şüphelendiler. O kadar bu taraklarda bezim yoktu ki kızlarla aldığım testi yapmayı beceremedim. Ertesi gün eşime söylemeden eczaneye gittim. Eşimin farklı ve sürprizli bir şekilde öğrenmesini istemiştim. Ne hikmetse  aldığım testi de (nasıl becerdim vallahi bilmiyorum ama) düzgün yapamadım. Elim ayağıma dolandı. Merakım iyice artınca eşimi aradım ve ondan test almasını rica ettim. Neyse ki üçüncü testi yapmayı başardım sonuç pozitifti ama o kadar şaşkındım ki kan testi yaptırmadan inanmadım.Böylelikle eşimde ilk kez baba olacağını gayet sıradan bir şekilde öğrenmiş oldu. Hiç böyle hayal etmemiştim ama nasip dedik;geçtik.

 Hafta başını bekleyemeden hastaneye gidip kan tahlili yaptırdık. Doktordan duymadıkça inanmamaya yemin etmiş olan ben, 16 Kasım 2015 Pazartesi günü doktor ultrasonda kalp atışını dinletince kalp krizi falan geçiriyorum sandım. Doktor keseyi de gösterdi. Her ne kadar O'na "evet gördüm" desem de karanlıktan başka bir şey görmedim ne yalan söyleyeyim. Zaten bu 9 ay boyunca da hep böyle oldu ama kalp atışlarını duymak gerçekten çok tuhaf bir his. Anlatılmaz yaşanır dedikleri his gerçekten buymuş. Artık içimde büyüteceğim bir CAN”ın var oluşu beni hem heyecanlandırdı hem de korkularımı daha da artırdı. Bende bu şans varken tabi ki hamileliğim de laylaylom geçmeyecekti.
Beyzosunannesi
BÜŞRA GENÇ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder