28 Şubat 2017 Salı

BENİ DUYUYOR MUSUN?

Merhabalar,
İlk yazıma öneri  bir kitapla başlamak istedim. Amacım yaşamımızın her alanında sıkça kullandığımız ve aslında bizlerin ilişkilerinin temelini oluşturan; iletişim. İletişim dediğimizde en az iki kişinin karşılıklı olarak birbirlerine bilgi alışverişinde bulunmasıdır. İletişimde sadece sözler kullanılmaz, bunun yanında jestlerimiz, mimiklerimiz, duygularımızı yansıttığım beden hareketlerimizde bu sürece dahil olur. Ebeveyn olarak sık sık üzerine okumalar yaptığımı, daha iyi olması için çaba harcadığımız ve zaman zaman tıkanmalar yaşadığımız iletişim alanında bizlere nefes aldıracak bir kitap önermek istiyorum.

Çocuk ile iletişim alanında yazılmış pek çok kitabın referans noktası olan Leyla NAVARO’nun “Gerçekten beni duyuyor musun?” kitabı.

Kitapta birbirini takip eden 9 bölüm bulunmaktadır. Bunlardan dikkatimi çeken bir iki başlığı sizlerle paylaşmak istiyorum; çocuğu olduğu gibi kabul etmek, çocuğu katılımlı dinlemek, annelik iyi yemek yedirmek midir?.

Kitabın ilk bölümü özellikle okumaya değer diye düşünüyorum. Sevgili 
annelerimizin çevrelerinden aldıkları haksız eleştiriler karşısında yaşadıkları kaygılı dindirmek için gelin Leyla NAVARO’ya kulak verelim. “Bütün iyi niyetlerime rağmen her şey istediğim gibi olmuyor… Öyle özeniyorum ki şu sabırlı annelere, hiç kızmayan, sinirlenmeyen, hoşgörülü, her zaman güler yüzlü olan annelere… Ama ben yapamıyorum, neden? Çünkü bende bir insanım…”
Kitap düz yazı olarak yazılmanın dışında çokta alışık olmadığımız bir yöntem ile kaleme alınmış. Kitabın içerisinde karikatürize edilmiş örnekler yer almakta. Bu örneklere baktığımızda neredeyse tümü günlük hayatta bizlerinde yaşadığı zorlukları içermektedir. Ardından bölümlerin içerisinde yer alan alıştırmalar kısımlarında bizler kendi yaşamımızdan örnekler ile konuları pekiştirebiliriz.


Tüm iletişim yollarınızın açık olması temennisi ile keyifli okumalar dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder