15 Şubat 2017 Çarşamba

OYUNHANE

Merhabalar,

İlk yazımda öncelikli hedefim kendimi sizlere tanıtmak, neler yapıyorum, gelecekteki hedeflerim neler ve neden Moms of Turkey oluşumunda yer almak istedim.

      İsmim Selin. 1990 yılının Ekim rüzgarlarında İzmir de doğdum. Tüm çocukluğum bu keyifli şehrin sokaklarında oynayarak geçti. Ardından 2008 yılında psikoloji bölümü maceram İzmir Ekonomi Üniversitesinde başladı. Psikoloji bölümü hayalim miydi şu an geçmişe dönüp baktığımda sanmıyorum ama benim kişiliğime uygun olduğunu düşünüyorum. 2013 yılında bölümden mezun olduğumda aklımda tek bir hedef vardı; "Sağlıklı Çocuk" grubu ile çalışmak bir diğer deyiş ile "Koruyucu Ruh Sağlığı Hizmeti". Aynı yıl bir anaokulu ile çalışmaya başladım. Tüm çalışma süremde şunu gördüm ki, çocuklar çok değişmiş. Kitaplarda okuduğum, kendi çocukluğumu referans alarak iletişim kurmaya çalıştığım ve bölümde öğretilenden farklı bu çocuklar. Daha çok sorgulayan, ne güzel ki daha az boğun eğen, hayattan daha fazla şey isteyen ve bunu kendisi alabilecek çocuklardı benim karşımdakiler. Durum böyle olunca ihtiyaçlarda farklılaşıyor. Öncelikli ihtiyaç, ailelere bu yolda, yeni bir çocuk kavramının yapıldığı günümüzde, rehberlik edecek bir pusula sağlamak. Bu amaçla günümüz aile ve çocuğunu daha yakından tanımak için 2014 yılında Ege Üniversitesi Aile Danışmanlığı Tezsiz Yüksek Lisans Bölümüne girdim. Yüksek lisans eğitimim sırasında Oyun Terapileri Derneğinin düzenlemiş olduğu oyun terapistliği programına katılarak oyun terapisi kuramı ile tanıştım. O zamandan beri çocuklarla kurduğum iletişimdeki en temel aracım oyun ve oyuncak.
 
  Yeni mezun olduğum zamanki hayalimi şu an gerçekleştiriyorum. 2016 yılında Bornova ' da Oyunhane Etkinlik ve Gelişim Merkezini kurdum. Düzenli olarak oyun grupları düzenliyorum. Çocuklar gruplarda keyifle vakit geçirirken, annelerimiz ve büyük annelerimiz ile kahve sohbetleri yapıyoruz. Bu sohbetlerde konumuz günümüz çocukları ile iletişim oluyor.
 
Gelelim neden Moms of Turkey oluşumu içerisindeyim?

Öncelikle bu oluşumda yer almak büyük bir keyif. Bireysel olarak kurduğum hayal ile ulaşabileceğim anne sayısı çok kısıtlı ancak bu platform sayesinde daha geniş kitle ile kendi deneyim ve bilgilerimi paylaşabilecek ve sohbet edebileceğiz. O nedenle benim için hayalimin bir parçası.

Tüm emeği geçen herkese çok teşekkürler

Selin 


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder